سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

طناب زنی در ورزشهای رزمی

 

اهمیت طناب زدن

 

در رابطه با پیدایش طناب بازی بین محققین اختلاف نظر می باشد بعضی از محققین معتقدند که طناب بازی در یونان باستان آغاز شده و بعضی بر این باورند که ا بتدا در چین و مصر شروع شده و سپس به سایر نقاط گسترش یافته است حال حاضر میلیونها نفر زن و مرد ، پیر و جوان در تمام دنیا به طناب بازی مشغولند و از آن لذت می برند . طناب بازی فعالیتی است که به شکل ساده اش برای کودکان 4 تا 5 سال و بصورت پیشرفته اش برای قهرمانان ورزشی مناسب است . در سال 1980 میلادی سازمان بین المللی طناب بازی و انجمن طناب بازی کانادا تأسیس شد و در سال 1991 میلادی فدراسیون جهانی طناب بازی تشکیل گردید

فواید و مزایا

طناب بازی یک فعالیت بدنی کامل و مناسب است ، روی قلب و عروق و دستگاه تنفس اثر مثبت گذاشته ، باعث ازدیاد هماهنگی بین عصب و عضله ، سرعت ، استقامت ، چابکی و ریتم بدن می شود . طناب بازی ضمن کمک به کنترل وزن بدن به بهبود وضعیت عمومی آن نیز مساعدت می کند . به بدن فرم داده به ویژه موجب تقویت عضلات پشت ساق پاها می شود .

از بروز ضعف های موجود در پاها به خصوص از صاف شدن کف پاها جلوگیری می کند . و از همه مهمتر فشارهای عصبی ، دلواپسی و افسردگی را کم کرده و در نتیجه اعتماد به نفس را افزایش می دهد .

ضمناً به دانش آموزان امکان می دهد تا حداکثر فعالیت بدنی را در حداقل زمان و مکان و تقریباً بدون داشتن هیچگونه وسیله گران قیمتی انجام دهند .

بپرید و انرژی بسوزانید
طناب زدن یک ورزش قلبی عروقی موثر است که انجام دادن آن بسیار ساده است و در هر جایی که باشید، چه در خانه و جلوی تلویزیون،چه بیرون از خانه و در پارک و چه هنگام مسافرت میتوانید طناب بزنید. مطمئن باشید که یک طناب پرش، حجم زیادی از ساک مسافرت شما را اشغال نمیکند و آن را سنگین نمیکند!
طناب زدن،همچنین یک راه بسیار عالی برای سوزاندن چربیهای اضافه بدن است. طبق برآورد موسسات ملی سلامت آمریکا، هر ساعت طناب زدن، حدود 750 کیلوکالری انرژی میسوزاند که بجز از دویدن، از دیگر ورزشهای پرطرفدار، انرژی بیشتری است. البته شایان ذکر است که هر چه سریعتر طناب بزنید، انرژی بیشتری خواهید سوزاند.

طناب مناسب 
اولین کاری که باید بکنید، انتخاب یک طناب پرش است که برای شما راحت باشد. طناب ممکن است جنسهای مختلفی مانند پلاستیک، نایلون یا الیاف پشمی داشته باشد که طنابهای پلاستیکی سریعتر هستند و ورزشکاران حرفهای مانند تکواندوکاران از آنها استفاده میکنند ولی یک مورد را حتما در خرید باید رعایت کنید و آن طول طناب است.

طول طناب
برای اینکه بفهمید طول طناب مناسب شما چقدر است، یک پای خود را وسط طناب بگذارید،سپس دستههای طناب را بالا بیاورید، اگر طول طناب برای شما مناسب باشد،باید تا وسط قفسه سینهتان بالا بیاید و در صورت بلندتر بودن یا کوتاهتر بودن،هنگام طناب زدن با مشکل مواجه خواهید شد. و اما بجز خود طناب باید به نکات دیگری نیز توجه کنید؛  بر روی سنگ و موزاییک طناب نزنید،چونکه به پاها و مفاصل شما فشار زیادی وارد میکنند. یک تشک ورزش،زمین چوبی، و حتی یک فرش، سطوح مناسبی برای طناب زدن هستند.

روشهای طناب زدن
شاید طناب زدن برای بعضی از شما مضحک باشد و شما را یاد ورزشهای دوران کودکیتان بیندازد که بجز روش جفت پا ،روشهای دیگری نیز برای طناب زدن وجود دارد. برای سوزاندن انرژی بیشتر میتوانید بجای اینکه بهطور عمودی بالا و پائین بپرید، هنگامیکه میپرید، پاهای خود را جفت کنید و به یک طرف خم کنید(مانند حالت اسکی کردن در پیچها) و در پرش بعد پاهای خود را بطرف دیگر خم کنید. در یک روش دیگر میتوانید هنگامیکه میپرید سعی کنید بیشتر بپرید. و پاهای خود را در هوا تا جای ممکن از یکدیگر باز کنید. همچنین میتوانید طناب را نچرخانید بلکه آن را در دستانتان نگه دارید و سپس روی آن به جلو و عقب بپرید. در روش سختتر دیگر میتوانید آنقدر بالا بپرید که با یک پرش، دو بار طناب را بچرخانید. هنگامیکه ضربان قلبتان خیلی بالا رفت و خسته شدید،دو دسته طناب را در یک دست بگیرید و بدون اینکه بپرید، طناب را در طرفین خود بچرخانید و یا میتوانید برای رفع خستگی سرعت طناب زدن خود را خیلی آهسته کنید

:.هنگام طناب زدن این نکات را حتما رعایت کنید:
طناب را با حرکت مچهای خود بچرخانید و نه با حرکت بازوهایتان.
سر و گردن خود را مستقیم و رو به جلو نگه دارید و سعی کنید چشمهایتان به یک نقطه در مقابلتان متمرکز شود.
با بینی نفس بکشید نه با دهان.
به خاطر داشته باشید که طناب زدن میتواند به سرعت ضربان قلبتان را بالا ببرد.

برنامه تمرینی
شاید در ابتدا طناب زدن مداوم به مدت 1 دقیقه برای شما هم سخت و هم خسته کننده باشد. برای تنوع میتوانید در فواصل طناب زدن،حرکات شنا و یا بارفیکس را انجام دهید. برای نمونه یک برنامه در اینجا آورده میشود:


 الف)3 دقیقه طناب بزنید

ب) یک دقیقه استراحت کنید و سپس هرچند تا که میتوانید بارفیکس بزنید

 پ) 3 دقیقه دیگر طناب بزنید

ت) یک دقیقه دیگر استراحت کنید و سپس هر چند تا که میتوانید حرکت شنا انجام دهید

ث) در آخر 3 دقیقه دیگر طناب بزنید

انواع طناب زدن شامل :

1- گام بلند  2-پرش به پهلو  3- پرش به جلو  4- پرش اسکی باز  5-پرش زنگوله ای  6-نیم چرخش   7- چرخش کامل  8-پای ضربدری  9-لک لک به جلو 10- لک لک به عقب 11- پنجه  12-پرش به جلو  13- دست ضربدری 14- تاب کناری بازو  15 - تاب کناری برای پرش

 

سیستم تمرینی طناب زدن موجب پیشرفت موارد زیر میگردد :

* افزایش قدرت مچ دست ، مچ پا و زانو

*آمادگی کمر ، شانه ها و قفسه سینه

*افزایش قدرت پنجه

*بهبود وضعیت نگهداری بدن

*افزایش قدرت عضلانی پشت ساق و چهار سر ران

*بهبود پرش عمودی ،جابجایی جانبی و سرعت شروع

*افزایش تعادل بدن

*افزایش سرعت واکنش بدن

*سوزاندن چربی از طریق بکارگیری گروه های عظلانی چندگانه

*افزایش تمرکز که موجب کاهش هزینه انژی و افزایش استقامت میشود .


 

 



نوشته شده در تاریخ جمعه 91/10/22 توسط محمد رضا عبدالرحیمی



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/10/21 توسط محمد رضا عبدالرحیمی

http://s2.picofile.com/file/7244777846/arbaeeen.jpg

بار بگشایید اینجا کربلاست

آب و خاکش با دل و جان آشناست
اربعین است اربعین کربلاست
هر طرف غوغایی از غم ها به پاست
.
.
.
به یاد کربلا دل‏ها غمگین است
دلا خون گریه کن چون اربعین است
اربعین حسینی برشما تسلیت باد
.
.
.
السلام ای وادی کربلا
السلام ای سرزمین پر بلا
السلام ای جلوه گاه ذوالمنن
السلام ای کشته های بی کفن
                                         اربعین حسینی برشما تسلیت باد
.
.
.
درسی که اربعین به مامیدهد، زنده نگهداشتن یادِحقیقت و خاطره ی شهادت درمقابل طوفان تبلیغات دشمن است



نوشته شده در تاریخ جمعه 91/10/8 توسط محمد رضا عبدالرحیمی

روشهای تمرین مبارزه

برای مشاهده کامل این متن برروی ادامه مطلب کلیک کنید

<** ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ جمعه 91/10/8 توسط محمد رضا عبدالرحیمی

 

 

توانایی دراجرای مهارت های مبارزه

برای توانایی دراجرای مهارت های مبارزه مبارزگر - کوچ - مربی نقش مهمی را ایفا می کنند. بنا براین موفقیت درهرزمینه ای نیازمند برنامه ریزی دقیق است و دراین میان مربیان تکواندو نیزوظیفه سنگین برعهد دارندوباید نشان دهند که برنامه تکواندو چگونه به بر آ ورده شدن این نیازها بیشترین کمک را می نمائید . مبارزه تکواندوطوری طراحی شده است تا فردی که ازهرنظرآماده تراست به نتیجه مطلوب دست یابد که همان برد درمسابقه است . بنابراین لازمست مبارزگران برای دست یابی به سطوح بالاتر مسابقه در برنامه تمرینی خود از استراتژی و انتخاب تکنیک و تاکتیک مناسب تر برای غلبه برحریف استفاده کند . مبارزگر بر اساس کمک ویاری و طراحی تمرین مربیان و هدایت کوچ خود بر مهارت های اساسی تکواندو می تواند شیوه مبارزه خود را تدوین و توسعه دهند .

از آنجائیکه هدف نهایی مبارزه شکست دادن حریف است ، هر مبارزگر باید از خصوصیات معینی که برای رسیدن به پیروزی ضروری هستند بهره بگیرد . اساس ترین خصوصیات هر مبارزگر مبتنی بر مهارت های تکنیکی و تاکتیکی آمادگی جسمانی - روانشناختی می باشد و قهرمانان بزرگ برای موفقیت خود با درایت کامل در تمامی زمینه های قید شده بدن خود را آماده نگه می دارند .

 

منبع :
هر چه درتکواندو باید بدانید

 



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 91/10/6 توسط محمد رضا عبدالرحیمی
   1   2      >

اسلایدر