سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اکثر آسیب دیدگی های ورزشی به خاطر گرم نکردن صحیح و انجام حرکات کششی به طریقی نادرست قبل از ورزش کردن است. بالا بردن ناگهانی شدت ورزش هم می تواند به شما صدمه بزند

کشیدگی عضلات و ماهیچه ها گرم نکردن صحیح بدن، خستگی، عدم انعطاف پذیری و ناتوانی و ضعف، همه از عوامل کشیده شدن ماهیچه در ورزشکاران می باشد. معمول ترین ماهیچه هایی که کشیده می شوند، عضلات پشت ران (در ورزشهایی همراه با دویدن است مثل دومیدانی، بسکتبال) و ماهیچه ساق پا (در تنیس بازان) می باشد. البته ماهیچه های دیگری نیز باتوجه به ورزش مورد نظر درصدد کشیدگی هستند.

پیشگیری و درمان: بهترین راه جلوگیری از بروز چنین عارضه، انجام حرکات کششی صحیح قبل و پس از ورزش کردن و اجتناب از ورزش هنگام خستگی و ضعف است. RICE و دارو های ضد-تورمی مثل سایر آسیب ها، بهترین درمان برای این عارضه می باشد. خوب است که کمی هم به آرامی عضلات را کشش دهید. وقتی عارضه شروع به بهبودی کرد می توانید دوباره ورزش را شروع کنید، اما هر از چند گاهی در میان ورزش مکث کرده و ماهیچه هایتان را بکشید تا به طور کامل بهبود یابید.

 آسیب های آرنج در ورزش تنیس و گلف تعجب آور است که این آسیب %7 کل آسیب های ورزشی را تشکیل می دهد. در این آسیب ورزشی، تاندون های آرنج به خاطر ضربات مکرر بَک هند در تنیس آسیب دیده و باعث ایجاد درد در قسمت داخلی آرنج می شود.، البته گاهاً ممکن است قسمت خارجی هم صدمه ببیند.

پیشگیری و درمان:  بهترین راه جلوگیری از بروز این آسیب، انجام تمرینات تقویتی ساعد و بازو است. همچنین اصلاح کردن طریقه ی ضربه زدن با راکت و استفاده از آرنج بند می تواند کمک کننده باشد. برای درمان این عارضه  RICE و داروهای ضد-تورم مناسب است، اما در بعضی موقعیت ها فیزیوتراپی و ترک ورزش به مدت زیاد ضروری است.

آسیب دیدگی شانه :20در صد آسیب دیدگی های ورزشی مربوط به شانه است که شامل دررفتگی، رگ به رگ شدن و ضرب دیدگی می شود. این آسیب دیدگی در ورزشهایی مثل تنیس، شنا، وزنه برداری، بیسبال  و والیبال بیشتر اتفاق می افتد. علائم ای عارضه، بروز درد، کوفتگی عضلانی و احساس ضعف و ناتوانی در شانه می باشد.

پیشگیری و درمان:  برای پیشگیری از وقوع این عارضه که بیشتر زمانی اتفاق میافتد که مدتی از شانه خود استفاده  نکرده باشید. مثل دوران تعطیلات لیگ، بهتر است قبل از شروع ورزش عضلات آن را با وزنه زدن تقویت کنید. بهترین راه های درمانی برای این عارضه نیز RICE و داروهای ضد-تورمی است.

 

آسیب دیدگی زانو در دونده ها آسیب دیدگی زانو %55 آسیب دیدگی های ورزشی را تشکیل می دهد و تقریباً ¼ این مشکلات توسط پزشک جراح ارتوپد برطرف می شود. البته دونده ها تنها قربانیان این آسیب ورزشی نیستند. دوچرخه سواران، شناگران، افرادی که ایروبیک استپ کار میکنند، و آنها که فوتبال و بسکتبال و والیبال بازی می کنند نیز ممکن است به این عارضه دچار شوند. در این عارضه، استفاده بیش از حد از زانو باعث ناراحتی و آسیب رسیدن به تاندون زیر کاسه ی زانو می شود.

پیشگیری و درمان:کفش یا کفی کفش هایتان را مرتباً عوض کرده و از نوع مناسب استفاده کنید. بین تمریناتتان مدت بیشتری استراحت کنید. اگر زانویتان آسیب دید حداقل دو روز از انجام دوباره ی ورزش خودداری کرده و از داروهای ضد-تورم استفاده کنید. قبل از شروع دوباره  ورزش حتماً خود را خوب گرم کرده و در محل آسیب دیده از یخ استفاده کنید.

پیشگیری بهترین درمان است اکثر آسیب دیدگی های ورزشی به خاطر گرم نکردن صحیح و انجام حرکات کششی به طریقی نادرست قبل از ورزش کردن است. بالا بردن ناگهانی شدت ورزش هم می تواند به شما صدمه بزند. از این رو بهترین راه پیشگیری انجام حرکات صحیح کششی قبل و پس از ورزش و افزایش شدت ورزش به تناسب مهارت ها و تجاربتان درآن ورزش می باشد.



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 91/12/14 توسط محمد رضا عبدالرحیمی

راند چهارم یا راند طلایی قوانین خاصی دارد که باید مبارزین با آن آشنا باشند .

راند طلایی از امتیاز صفر بر صفر شروع می‌شود. مبارزی که اولین امتیاز را بگیرد برنده است

توجه داشته باشید که داوران تنها به یک مبارز امتیاز خواهند داد.

ضمناً مبارزی که در راند چهارم یک امتیاز منفی  بگیرد، بازنده خواهد بود.

چنانچه راند چهارم نیز با تساوی به پایان برسد، داوران برتری یکی از مبارزین را براساس راند چهارم

مشخص خواهند کرد. برتری مبارزین در مسابقه بر اساس ابتکار عمل ایشان مشخص می‌گردد.

مواردی که  داوران برای تعیین برتری در نظر می‌گیرند عبارتند از:

1)  مبارزی که بیشتر حمله‌ای کار کرده است.

2)  مبارزی که تکنیک‌های بیشتری زده است.

3)  مبارزی که تکنیک‌های دشوار و یا ترکیبی بیشتری اجرا کرده است.

4)   مبارزی که دارای اخلاق ورزشی بهتری بوده است.

اگرچه موارد قانونی روشن است، ولی باید در نظر داشته باشید که نتیجه مساوی

 به معنای برد نیست. بلکه بیشتر معنی بازنده می‌دهد. بنابراین تلاش نمایید تا در پایان

 مسابقات به نتیجه مساوی نرسید و کار به راند طلایی نکشد .



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 91/12/14 توسط محمد رضا عبدالرحیمی

  • تقسیم بدن انسان

1- سر و گردن: الگول 2- شکم وسینه: ممتونگ 3- باسن به پایین: آره

  • نشستهای تکواندو

1- نشست بلند: آپ کوبی 2- نشست کوتاه: آپ سوگی 3- نشست روی پای عقب: دیت کوبی

  • انواع دفاع اولیه و عمده

1- الگو ل ماکی:دفاع از سرو صورت با ساعد دست 2- موم تونگ ماکی: دفاع از سینه و شکم با ساعد دست 3- آره ماکی: دفاع از پایین بدن با ساعد دست

  • انواع فرم: در تکواندو 17 فرم وجود دارد که با شماره شان از 1 تا 17 معرف می‌شوند.
  • کمربندهای تکواند: زرد، سبز، آبی، قرمز، مشکی
  • کمربند مشکی از دان 1 تا دان 10 درجه‌بندی شده‌است.
  • انواع خطا و امتیازات: پشت‌سر، پشت گردن، پشت کمر و از کمر به پایین خطا گفته می‌شود و فاقد امتیاز است.  و ضربه به صورت و کل صورت و از گردن تا کمر امتیازدارد. البته  ضربه بایدشرایط امتیاز را دارا باشد (یعنی قدرت لازم را داشته باشد) .

لباس و وسایل محافظ بدن : 1- هوگو: ضربه‌گیر که محافظ سینه و شکم است. 2- کلاه: محافظ سروصورت است. 3- ساق‌بند: محافظ ساقهای پاست. 4- نانشیم (بیضه‌بند): محافظ بیضه‌است. 5- ساعد بند: محافظ ساعدهای دست می‌باشد.6.لثه بند :محافظت از دندانهاو فک 7.دستکش

  • زمان راندها و استراحت:

خردسالان: 5/1 دقیقه و 1 دقیقه استراحت نونهالان: 5/1 دقیقه و یک1 دقیقه استراحت نوجوانان: 2 دقیقه و 1 دقیقه استراحت جوانان: 3 دقیقه و 1 دقیقه استراحت بزرگسالان: 3 دقیقه و 1 دقیقه استراحت بانوان خردسالان : 1 دقیقه نوجوانان: 2 دقیقه جوانان: 2 دقیقه - چهار وزن المپیکی عبارتنداز: - منهای 58 کیلوگرم - منهای 68 کیلوگرم - منهای 80 کیلوگرم - به اضافه 80 کیلوگرم -

  • مشخصات تشک: ابعاد تشک 12×12 متر است و داخل آن مربعی به ابعاد 8×8 متر وجود دارد که محوسط مسابقه‌است. دو مبارز به فاصله 1 متر از هم می‌ایستند و سرداور به فاصله 5/1 متر در مقابل آنها قرار می‌گیرد.
  • تعداد داوران: 5 داور شامل یک سرداور در داخل تشک و 4 قاضی در اطراف تشک، ضمن اینکه یک پزشک و یک منشی در کنار تشک حضور دارند.
  • انواع ضربات پا:

1- آپ چاگی: ضربه با سینه پا 2- دولیو چاگی: ضربه با روی پا به صورت 3- تی چاگی: ضربه از عقب به تنه وصورت با پاشه پا 4- موم دولیو چاگی: چرخش و ضربه با پاشنه پا 5- موم دولیو یوب چاگی: چرخش و ضربه با تیغه پا



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 91/12/14 توسط محمد رضا عبدالرحیمی

 

اینم عکسی از اعجوبه‌های تکواندو ایران



نوشته شده در تاریخ شنبه 91/12/12 توسط محمد رضا عبدالرحیمی

اسلایدر